poniedziałek, 27 lutego 2017

Demet Altinyeleklioglu - Sułtanka Kosem Czarna Królowa

                                                            Czarna Królowa- Ulubienica

                                                             Fortuny, Bezwględana i Piękna 

                                                                 Sułtanka Rządząca Światem




Przepowiednia, którą Anastazja usłyszała przed laty, właśnie się wypełniła. Zwykła nałożnica z haremu została żoną potężnego sułtana Ahmeda I.







Szczęście młodej królowej nie trwa jednak długo. Rodzi sułtanowi kolejne dzieci, córki, a on czeka na syna, następcę tronu. Imperium osmańskie chyli się ku upadkowi, krajem wstrząsają kolejne bunty janczarów, a sułtański dwór pełen jest wrogów, którzy knują przeciwko niej. To, co wydawało się spełnieniem marzeń, okazało się przekleństwem.

Mahpeyker Kosem nie podejrzewa, że za władzę, której tak pragnęła, przyjdzie jej zapłacić wysoką cenę.

Sułtanka Kosem Czarna Królowa jest to kontynuacja przygód Anastazji, która zdobyła serce wielkiego Sułtana Ahmeda I.







W tej części tomu , przepowiednia usłyszana z ust żebraka zostaje zrealizowana. Anastazja zdobywa serce wielkiego sułtana , staję się jego żoną a przy tym najważniejszą kobietą w państwie.

Przyznam się, że Sułtanka Kosem to niezwykle wciągająca lektura, po pierwszym tomie postanowiłam obejrzeć serial, który powstał właśnie na podstawie tych książek Wspaniałe Stulecie.




Od książki trudno jest się oderwać do ostatnich stron chce się czytać cały czas, ja przeczytałam książkę w dwa dni. Lubię czytać książki, które wciągają od pierwszych stron. A przede wszystkim takie, które nawiązują też do historii, przeplatane.

Powieść przenosi nas do bogactw, przepychu, pięknych strojów. To wszystko jednak nie przynosi oczekiwanego szczęścia.




Ja się w książce zatraciłam i cieszę sie, że mogłam przeczytać oba tomy i lece oglądać serial, bo ciekawi mnie dalej.




A wy sięgniecie po Sułtankę Kosem Czarna Królowa ? Czy chcecie się przenieść w piękny świat władzy Sułtana i Sułtanki Kosem ?




























Za możliwość przeczytania książki dziekuję wydawnictwu Wielka Litera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz