sobota, 16 grudnia 2017

Iwona Walczak - Malinowa Trufla

 Czy coś osiągnę?

Nie wiem, spróbuje, odwrócę kolejną kartkę.

Już się tak nie boję.


Elżbieta od zawsze czuła, że żyje jedynie "dla kogoś", aby spełniać czyjeś potrzeby i wpasowywać cudzą wizję świata. Do jej codziennych smutków dokładają się nie tylko niedająca satysfakcji praca i problemy finansowe, ale również matka, o której miłość Elżbieta bezskutecznie walczy od dzieciństwa, oraz mąż, od lat nieprzejawiający chęci do pracy.



Kto by powiedział, że ucieczkę od problemów i samotności rozpocznie  od przybrania apetycznego pseudonimu?  Może dzięki temu zrozumie, że to już najwyższa pora, aby wyrzucić ze swojego życia wszystkie "może", " jeśli", "wydaje mi się", "raczej", " właściwie" i "gdyby" a zamiast nich wprowadzić więcej "na pewno", "zdecydowanie" i "bez wątpienia"




Muszę się wam przyznać że, z twórczością Iwony Walczak jest to moje pierwsze spotkanie i jak najbardziej udane. Lubię czytać dobre powieści , pisane przez polskich autorów. Powieść Malinowa Trufla jest powieścią dość skomplikowaną, wzruszającą, tajmniczą, optymistyczną, dobrze się spędza czas przy niej. Powiem wam, że powieść mnie wciągneła i  ledwo otworzyłam powieść a już ją zamykałam na ostatniej stronie książki, szybko się czyta , wciąga od pierwszych stron. Cieszę się, że miałam okazję poznać twórczość Iwony Walczak oraz przeczytać tak dobrą powieść. Zawszę się, zastanawiam dlaczego tak rzadko sięgamy po powieści polskich pisarzy, dlaczego ludzie myślą że jak tylko dobre powieści to tylko zagranicznych pisarzy.  Lubię sięgać po polską literaturę, lubię poznawać nowych polskich autorów i ich twórczości i powiem wam że  mamy polskie powieści znakomite . 

Dlatego z przyjemnością polecam wam najnowszą powieść Iwony Walczak - Malinowa Trufla . 




                       Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu Replika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz